سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
شماره دو

90/3/7
1:12 ع

گوجه فرنگی و فشارخون:


گوجه فرنگی و فشارخون

نوعی مکمل غذایی گرفته شده از گوجه فرنگی به درمان فشار خون نسبتا بالا کمک می کند. یک دز روزانه عصاره گوجه فرنگی باعث کاهش فشار خون در میان ?? مرد وزن دچار هایپرتنشن خفیف شد.
محققان در مطالعه ای در یافته اند یک دز روزانه عصاره گوجه فرنگی باعث کاهش فشار خون در میان ?? مرد وزن دچار هایپرتنشن خفیف شد. این مکمل که تحت نام Lyc-Mato عرضه می شود حاوی ترکیبات گیاهی متعدد موجود در گوجه فرنگی است.
در میان این ترکیبات لیکوپن نیز وجود دارد ، آنتی اکسیدانی که بر اساس برخی مطالعات انجام شده احتمال بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.
آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و ویتامین C و E به خنثی کردن رادیکال های آزاد اکسیژن ، ملکول هایی که محصول جانبی متابولیسم هستند و با گذشت زمان به سلولهای بدن آسیب می رسانند ، کمک میکنند. این استرس اکسیداتیو در طیف وسیعی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی دخالت دارد.
اثرات آنتی اکسیدانی عصاره گوجه فرنگی شاید تاثیر آشکار آن را بر فشار خون شرح دهد.
افرادی که فشار خون نسبتا بالایی دارند یا فشار خون آنها نرمال و لی بالاست گزینه های مناسبی برای درمان با این عصاره هستند. بهر حال کسانی که تحت درمان هایپر تنشن قرار دارند باید در مورد مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

گوجه فرنگی و سرطان پروستات:

مصرف گوجه فرنگی خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را کاهش می‌دهد مصرف گوجه فرنگی باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات در مردان می‌شود.
پژوهش‌هایی که اخیرا در دانشگاه‌ هاروارد انجام گرفته نشان داده است که گوجه فرنگی به علت دارا بودن ماده «لیکوپی» به عنوان یک ماده ضد سرطان پروستات نقش مهمی دارد.
این ماده به عنوان عامل جلوگیری کننده از اکسیداسیون عمل می‌کند.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که از گوجه فرنگی، رب و سس آن استفاده می‌کنند کمتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.
همچنین اگر فردی مبتلا به سرطان پروستات باشد مصرف گوجه فرنگی باعث کاهش رشد سلولهای سرطانی می‌شود.

در ادامه .. گوجه فرنگی ، هویج و آسم.... 

گوجه فرنگی، هویج و آسم:


گوجه فرنگی، هویج و آسم

سبزیجات و میوه‌ها به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی دیگر ممکن است سبب بهبود یا جلوگیری از آسم همچنین آلرژی های دیگر شود. هویج، اسفناج وگوجه فرنگی حاوی ویتامین A هستند
بررسی پژوهشگران نشان می‌دهد زنانی که گوجه فرنگی و هویج و سبزیجات دیگر مصرف می کنند خطر ابتلا به آسم در آنان کمتر است. سبزیجات و میوه‌ها به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی دیگر ممکن است سبب بهبود یا جلوگیری از آسم همچنین آلرژی های دیگر شود. هویج، اسفناج وگوجه فرنگی حاوی ویتامین A هستند که این ویتامین در تنظیم سیستم دفاعی بدن و کاهش مشکلات تنفسی موثر است.
طی تحقیقات بر روی ????? زن فرانسوی که روزانه بسیار گوجه فرنگی، هویج و سبزیجات سبز مصرف می‌کردند مشخص شد اسفناج و کاهو حدود ?? درصد، هویج حدود ?? درصد و گوجه فرنگی حدود ?? درصد بیماری‌های تنفسی را در زنان کاهش می‌دهد. با توجه به این آمار پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد مصرف ? وعده سبزیجات و میوه‌ها را در رژیم غذایی خود بیافزایند زیرا مصرف این مواد نه تنها سبب کاهش مشکلات تنفسی می‌شود بلکه از بیماریهای دیگر مانند مشکلات ریوی جلوگیری می‌کند.


      ماست
مشخصات مدیر وبلاگ
 
کاظم رضوانی[0]
 

هیچگاه به اندازه زمانی که به یادت هستم شاد نمی شوم ، باتو بودن زیباترین لحظات من است.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر