سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
شماره دو

90/3/7
1:0 ع

مغذی‌ترین میوه‌ها و سبزیجات کدامند؟


مغذی‌ترین میوه‌ها و سبزیجات کدامند؟

طبق آخرین گزارشهای ارایه شده از سوی سازمان کشاورزی آمریکا، فهرست‌های زیر نشان می‌دهد که کدام از میوه‌ها و سبزیجات بهترین منابع خوراکی حاوی ویتامین A (کاروتنوئیدها)، ویتامین C، فولیت و پتاسیم و به عبارتی جزو بهترین مواد مغذی هستند ...
منابع سرشار از ویتامین A به ? دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، سیب‌زمینی شیرین و کدو تنبل هستند.
دسته دوم سبزیجات دارای برگ سبز تیره از جمله اسفناج و برگ شلغم می‌باشند. گروه بعدی میوه‌های نارنجی رنگ از قبیل انبه، طالبی و زردآلوست و در نهایت در گروه چهارم گوجه فرنگی‌ها جای می‌گیرند. منابع سرشار از ویتامین C نیز شامل ? گروه هستند. گروه نخست مرکبات، آب میوه‌ها، کیوی، توت فرنگی و طالبی هستند. دسته دوم عبارت از گل کلم، فلفل، گوجه فرنگی، کلم قرمز و سیب زمینی می‌باشد و دسته سوم را نیز گیاهان سبز برگدار مانند برگ شلغم، کاهو و اسفناج تشکیل می‌دهند. دسته سوم منابع سرشار از فولیت هستند که به ? گروه تقسیم می‌شوند. این گروه‌ها شامل نخودها و دانه‌های خشک پخته شده و بادام زمینی در گروه اول، مرکبات و آب پرتقال در گروه دوم، سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند اسفناج و گیاه خردل سبز و کاهو در گروه سوم و بالاخره نخودها و دانه‌های سبز در گروه چهارم هستند. دسته آخر نیز مواد غذایی سرشار از پتاسیم می‌باشند. سبزیجات سرشار از پتاسیم شامل سیب زمینی سفید یا سیب زمینی شیرین تنوری، سبزی‌های پخته مانند اسفناج و کدوی نارنجی زمستانی در گروه اول، موز، بارلنگ، میوه‌های خشک از قبیل زردآلو و آلوخشک و آب پرتقال در گروه دوم و دانه‌های خشک پخته مانند نخود تنوری و عدس در گروه سوم این تقسیم بندی قرار می‌گیرند.

* * *

در ادامه مطلب مصرف هندوانه را فراموش نکنید..

مصرف هندوانه را فراموش نکنید


مصرف هندوانه را فراموش نکنید

مصرف هندوانه‌های خنک و بسیار یخ در مقایسه با هندوانه‌هایی که در دمای طبیعی محیط نگهداری می‌شوند، میزان مواد مغذی کمتری را برای بدن فراهم می‌کنند
مصرف هندوانه از آن جایی که حاوی نوعی آنتی اکسیدان موسوم به LYCOPENE است و رنگ قرمز هندوانه را سبب می‌شود، می‌تواند نقش چشمگیری در جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی از انواع سرطان‌ها داشته باشد.
اینکه گفته می‌شود مصرف هندوانه‌های قرار گرفته در دمای طبیعی محیط در مقایسه با هندوانه‌های خنک، مغذی‌ترست به این دلیل است که میزان آنتی اکسیدان LYCOPENE و نوعی ماده موسوم به BETA – CAROTENE که بدن آن را به میزان ویتامین A موردنیاز خود تبدیل می‌کند، در این نوع هندوانه‌ها بیشتر است. نکته قابل توجه این جاست که تاریخ مصرف هندوانه‌هایی که پس از چیده شدن در دمای طبیعی محیط قرار می‌گیرند حدود ?? الی ?? روز است در حالیکه قرار دادن هندوانه در دمای یخچال و در دمایی حدود ? درجه سانتی‌گراد،‌ تاریخ مصرف هندوانه را فقط تا حدود ? هفته تضمین می‌کند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
کاظم رضوانی[0]
 

هیچگاه به اندازه زمانی که به یادت هستم شاد نمی شوم ، باتو بودن زیباترین لحظات من است.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر