سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
شماره دو

90/3/7
12:56 ع

نان سبوس دار مصرف کنید:


نان سبوس دار مصرف کنید

برای جلوگیری از چاقی می توان نان های سبوس دار هم چون سنگک، تافتون و جو مصرف کرد!
استفاده از این نان ها برای کنترل میزان چربی ، قند و فشار خون بسیار موثر است.نان های سبوس دار مقادیری فیبر، ویتامین B ، منیزیم، آنتی اکسیدان و استروژن های گیاهی دارند.
بررسی های این طرح نشان می دهد مردم، غلات سبوس دار را کمتر مصرف می کنند.در این طرح مشخص شد که مردم بیشتر از غلات سفید و تصفیه شده (حدودا ??? گرم در روز) و کمتر از غلات کامل (حدود ?? گرم در روز ) استفاده می کنند.بر اساس همین مطالعه، شیوع عوامل متابولیکی (پر فشاری و بالا بودن چربی خون، چاقی شکمی، بالا بودن قند ناشتای خون) در افرادی که غلات کامل و سبوس دار کمتری دریافت کردند، بیشتر است.با افزایش دریافت نان های سبوس دار کاهش معناداری در خطر ابتلا به بالا بودن سطح »تری گلیسرین« پرفشاری خون و سندرم متابولیک مشاهده شد.این یافته نشان می دهد مصرف زیاد نان های سفید و بدون سبوس با عوامل خطر بیماری های قلبی، عروقی همراه است.با توجه به این که عوامل ژنتیکی، متابولیکی و محیطی در بروز اختلالات چربی خون نقش دارند، استفاده از نان های سبوس دار طی رژیم غذایی در پیشگیری از این بیماری موثر است.

همه چیز درباره جو: در


همه چیز درباره جو

جو گیاهی است از خانواده Gramineae که از روزگاران کهن، به عنوان یکی از ترکیبات غذایی شفابخش مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته و در طب اسلامی نیز اشارات فراوانی بر آن شده است. اخیراً جو به عنوان یک ضد LDL طبیعی شناخته شده است. جو دارای ترکیباتی است که باعث کاهش کلسترول بد (LDL) می شود و از آنجا که هر چه میزان کلسترول LDL بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز افزایش می یابد، مصرف جو بسیار توصیه می شود. جو در کاهش بروز اختلالات گوارش و نیز آلرژی بسیار موثر است. از دیگر فواید آن می توان به تاثیر آن بر زیبایی اشاره کرد. جو، جوش صورت را از بین می برد و به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی فیبر گیاهی، نقش قابل توجهی در کاهش وزن ایفا می کند. مطالعات نشان می دهد، منابع سرشار از فیبر مانع بالا رفتن قندخون، فشارخون و کلسترول می شود و با تنظیم عملکرد روده از بروز یبوست می کاهد. جو به صورت های مختلفی یافت می شود. یکی از بهترین فرآورده های جو، مالت جو است که حاوی مقادیر فراوانی ویتامین B?، B? و B?? بوده و به دلیل تاثیری که بر میزان و کیفیت شیر می گذارد، نقش مفیدی در سلامت مادران شیرده و نوزادان دارد. جو دوسر نیز یکی دیگر از مقوی ترین فرآورده های جو است. نقرس، روماتیسم، خارش شدید پوست و امراض پوستی از بیماری هایی است که با مصرف جو دوسر می توان از بروز آنها در امان بود. جوشانده جو دوسر یک امولسیون طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست در بزرگسالان و کودکان است. برای تهیه جوشانده جو کافی است یک کیلو از کاه این گیاه را در چهار پنج لیتر آب ریخته و آن را به مدت یک ساعت ونیم بجوشانید. سپس آن را صاف کرده و همچون ماسک در نواحی خشک و زبر بدنتان بمالید. علاوه بر اینها، جو خواص دیگری دارد که از آن میان می توان جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش دردهای قاعدگی و درد ناحیه شکم و پیشگیری از بروز حملات آسم را نام برد. با توجه به خواص فوق و همچنین سفارشاتی که در طب اسلامی به مصرف جو شده است، توصیه می شود حتماً جو در رژیم غذایی خانواده ها گنجانده شوند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
کاظم رضوانی[0]
 

هیچگاه به اندازه زمانی که به یادت هستم شاد نمی شوم ، باتو بودن زیباترین لحظات من است.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر